Система фізкультурно – оздоровчої роботи в дитячому закладі №15

 Валеологічна модель організації життєдіяльності дітей

7.30 – 8.15

Ранкова зустріч, хвилинки доброти, етюди здоров’я, ранкові фізкультурники, самомасаж.

8.30 – 9.00 

Сеанс вітамінотерапії, „валеологічний” сніданок.

9.00 – 9.15

Ігротерапія, валеологічна ігротека, хвилинки радісного здивування, звукотерапія, данстерапія.

9.10 – 10.00

Заняття: фізхвилинки, динамічні паузи, гімнастика для зору, пальчикова гімнастика, музикотерапія, кольоротерапія, арттерапія.

10.00

Фітотерапія.

10.00 – 12.10

Хвилинки милування, очікуваної( неочікуваної ) радості, народні ігри та забави, зустрічі з графом Рухом, піщана терапія, праце- терапія, сеанси емпатії.

12.30.-13.00

Зустріч з Королевою Гігієною, валеологічні хвилинки „Культура їжі – запорука здоров’я”.

13.10 -15.25

Колискові, казкотерапія,  ароматерапія, іппотерапія.

15.25 – 15.50

Гімнастика пробудження, корегуюча гімнастика, ігри – медитації, масаж, психокорекція, вітамінне кафе.

15.50 – 16.30

Арттерапія, музико терапія, сміхотерапія, працетерапія.

16.30 -18.00 

Валеологічна ігротека,  індивідуальні програми оздоровлення,
сімейні хвилини здоров’я
.

 

Оздоровча іппотерапія у дошкільному навчальному закладі №15 “Росинка”

Досвід роботи педагогічного колективу дошкільного навчального закладу №15 “Росинкапідтверджує ефективність використання технології іппотерапії у комплексному  вирішенні питання  зміцнення фізичного, психічного та соціального здоров'я дошкільників. Колектив вибрав технологію іппотерапії не випадково, адже історія древнього міста тісно пов'язана з кіньми. Вивчаючи її, діти знайомляться з першим гербом Ніжина –його візитівкою, на якій  зображений Георгій Побідоносець на коні, що символізує захист міста від ворогів.

Під час роботи над психологопедагогічними проектамиНіжин древній  і вічно молодий”, “Я в музеї” діти вивчають історію єдиної збереженої в Україні кінної “Поштової станції”.

У музеї “Поштова станція” діти отримують прекрасні уроки любові до коней, виховуються творчістю видатного художника аніаліста та баталіста , нашого талановитого земляка Миколи Самокиша( картини “Коні на водопої”, “Материнство” та ін.).

Форми організації роботи з дітьми у дошкільному навчальному закладі різноманітні.

Піші переходи до “Школи верхової їзди” –це свого роду маршрути здоров'я.

На території Школи проводяться групові заняття, які включають :

  • Спостереження за роботою інструктора, кіньми, вивчення їх поведінки, особливостей пересування;
  • Бесіди про доброту коней і необхідності дотримання техніки безпеки при спілкуванню з кіньми ( свого роду “Кінний світлофор”);
  • Спеціальні оздоровчо –ігрові вправи, наприклад, сеанс “Контакт”( доторкнутися до коня, відчути теплоту його тіла, яка на декілька градусів вища людини, відчути,  як тепло пішло по всьому тілу, посміхнутися, підморгнути конику).

І звичайно ж, більше всього дітям подобається кататися на конях з тренером 1 раз у неділю на протязі 5-7 хвилин, коли можно відчути радість руху та успіху.

Під час відвідування оздоровчих занятть вихідного дня діти разом із дорослими доглядають за кіньми : годують, слідкують за спорядженням.

У дитячому садку особливе значення у житті дітей займає “кінна ігротека”:

  • Рухливі імітаційні ігри;
  • Ігри –розваги “Кінні перегони”, “Ніжинські амазонки”;
  • Катання на справжній кареті;
  • Знайомство з конем на шахматній дошці;
  • Сюжетно –рольові ігри, образотворча діяльність на прикладі отриманих вражень від екскурсій та прогулянок.

Дуже подобаються дітям сеанси терапевтичних казок, які обов'язково проводяться у русі, наприклад, казка про Коника, який перестав хворіти.

А коли діти лягають спати, під подушкою їх чекають маленькі м'які коники, яких можно притиснути до грудей, ніжно погладити, відчути теплоту і подарувати свою ніжність.

Практика трьох років впровадження іппотерапії підтверджує позитивні результати взаємодії  дитини з конем, а саме:

-оздоровчий ефект вцілому;

-емоційне задоволення для дітей і дорослих;

-укріплення психічного та фізичного здоров'я; розвиток м'язів, координації рухів, покращення роботи органів дихання; мобілізація вольової діяльності, налаштування на позитив, прояв активності.

Досвід катання на конях показує, що довіра дитини до коней передається і на довіру до людей, з якими дитина спілкується.

Іппотерапія-це радість життя, це придбання внутрішньої гармонії, це дар здоров'я із серця чарівного коня.