Система фізкультурно – оздоровчої роботи в дитячому закладі №15
Валеологічна модель організації життєдіяльності дітей
7.30 – 8.15 |
Ранкова зустріч, хвилинки доброти, етюди здоров’я, ранкові фізкультурники, самомасаж. |
8.30 – 9.00 |
Сеанс вітамінотерапії, „валеологічний” сніданок. |
9.00 – 9.15 |
Ігротерапія, валеологічна ігротека, хвилинки радісного здивування, звукотерапія, данстерапія. |
9.10 – 10.00 |
Заняття: фізхвилинки, динамічні паузи, гімнастика для зору, пальчикова гімнастика, музикотерапія, кольоротерапія, арттерапія. |
10.00 |
Фітотерапія. |
10.00 – 12.10 |
Хвилинки милування, очікуваної( неочікуваної ) радості, народні ігри та забави, зустрічі з графом Рухом, піщана терапія, праце- терапія, сеанси емпатії. |
12.30.-13.00 |
Зустріч з Королевою Гігієною, валеологічні хвилинки „Культура їжі – запорука здоров’я”. |
13.10 -15.25 |
Колискові, казкотерапія, ароматерапія, іппотерапія. |
15.25 – 15.50 |
Гімнастика пробудження, корегуюча гімнастика, ігри – медитації, масаж, психокорекція, вітамінне кафе. |
15.50 – 16.30 |
Арттерапія, музико терапія, сміхотерапія, працетерапія. |
16.30 -18.00 |
Валеологічна ігротека, індивідуальні програми оздоровлення,
|
Оздоровча іппотерапія у дошкільному навчальному закладі №15 “Росинка”
Досвід роботи педагогічного колективу дошкільного навчального закладу №15 “Росинка” підтверджує ефективність використання технології іппотерапії у комплексному вирішенні питання зміцнення фізичного, психічного та соціального здоров'я дошкільників. Колектив вибрав технологію іппотерапії не випадково, адже історія древнього міста тісно пов'язана з кіньми. Вивчаючи її, діти знайомляться з першим гербом Ніжина –його візитівкою, на якій зображений Георгій Побідоносець на коні, що символізує захист міста від ворогів.
Під час роботи над психолого –педагогічними проектами “Ніжин древній і вічно молодий”, “Я в музеї” діти вивчають історію єдиної збереженої в Україні кінної “Поштової станції”.
У музеї “Поштова станція” діти отримують прекрасні уроки любові до коней, виховуються творчістю видатного художника аніаліста та баталіста , нашого талановитого земляка Миколи Самокиша( картини “Коні на водопої”, “Материнство” та ін.).
Форми організації роботи з дітьми у дошкільному навчальному закладі різноманітні.
Піші переходи до “Школи верхової їзди” –це свого роду маршрути здоров'я.
На території Школи проводяться групові заняття, які включають :
- Спостереження за роботою інструктора, кіньми, вивчення їх поведінки, особливостей пересування;
- Бесіди про доброту коней і необхідності дотримання техніки безпеки при спілкуванню з кіньми ( свого роду “Кінний світлофор”);
- Спеціальні оздоровчо –ігрові вправи, наприклад, сеанс “Контакт”( доторкнутися до коня, відчути теплоту його тіла, яка на декілька градусів вища людини, відчути, як тепло пішло по всьому тілу, посміхнутися, підморгнути конику).
І звичайно ж, більше всього дітям подобається кататися на конях з тренером 1 раз у неділю на протязі 5-7 хвилин, коли можно відчути радість руху та успіху.
Під час відвідування оздоровчих занятть вихідного дня діти разом із дорослими доглядають за кіньми : годують, слідкують за спорядженням.
У дитячому садку особливе значення у житті дітей займає “кінна ігротека”:
- Рухливі імітаційні ігри;
- Ігри –розваги “Кінні перегони”, “Ніжинські амазонки”;
- Катання на справжній кареті;
- Знайомство з конем на шахматній дошці;
- Сюжетно –рольові ігри, образотворча діяльність на прикладі отриманих вражень від екскурсій та прогулянок.
Дуже подобаються дітям сеанси терапевтичних казок, які обов'язково проводяться у русі, наприклад, казка про Коника, який перестав хворіти.
А коли діти лягають спати, під подушкою їх чекають маленькі м'які коники, яких можно притиснути до грудей, ніжно погладити, відчути теплоту і подарувати свою ніжність.
Практика трьох років впровадження іппотерапії підтверджує позитивні результати взаємодії дитини з конем, а саме:
-оздоровчий ефект вцілому;
-емоційне задоволення для дітей і дорослих;
-укріплення психічного та фізичного здоров'я; розвиток м'язів, координації рухів, покращення роботи органів дихання; мобілізація вольової діяльності, налаштування на позитив, прояв активності.
Досвід катання на конях показує, що довіра дитини до коней передається і на довіру до людей, з якими дитина спілкується.
Іппотерапія-це радість життя, це придбання внутрішньої гармонії, це дар здоров'я із серця чарівного коня.